петък, 14 декември 2012 г.

На зимно пътешествие в класическа Испания

Лятото е времето, което всеки обича. Тогава ходим на море, планина, екскурзии, както в страната, така и в чужбина, но малко са тези от нас, които биха пречупили стереотипите и биха се впуснали в страхотни изживявания през есенните и зимните месеци. Аз го направих, а защо и Вие да не направите една топла и приятна екскурзия в периода, който е сред най-студените в България. Туристическа агенция Астеа Тур, предлага неповторими изживявания и страхотни вълнуващи моменти в топлата и интересна Испания.

Едно такова пътешествие бе моето посещение на Испания, за което сега ще ви разкажа.

Моята почивка в Испания бе за осем дни, от които имаше седем нощувки. Първият ден отлетях с полет за Барселона, където имах трансфер от летището до хотела, там ми бе и осигурена вечерята с нощувката.

На сутринта след закуската тръгнахме на панорамна обиколка из Барселона, която включваше забележителности като пристанището, на което е разположен паметника на Христофор Колумб, посетихме катедралата Саграда Фамилия, напълно в модернистичен стил и дело на Гауди, бяхме на Рамблата, уникална по своята същност, парка Гюел и обходихме Готическия квартал. След обяда отпътувахме за Мадрид. По пътя спряхме в Сарагоса, за да разгледаме историческия център на града и катедрала Пилар. Вечерта завършихме приключението с нощувка в Мадрид.

Третия ден бе съпроводен с обиколка на Мадрид, наричан още Земята на Замъците. Неповторима бе разходката из областта Кастилия, намираща се до река Мансанарес. Известни забележителности тук са площадът Пуерта дел Сол, импозантните сгради на самия площад Пласа Майор, уникалните небостъргачи на Пласа де Еспания. След обяд имахме организирана екскурзия до Толедо. В него видяхме Катедралата с музеите и параклиса Санто Томе и там видяхме щедьовъра на Ел Греко - погребението на граф Д'Оргас. Старата столица на Испания впечатлява с архитектурните си паметници като крепостта дворец Алкасар, еврейският квартал Ел Трансито и квартала на занаятчиите Санта Мария ла Бланка. Вечерта прекарахме в хотела в Мадрид.

След закуската на четвъртия ден ни предстоеше посещение на Музея Прадо и отпътуване за Кордоба Там се настанихме в нов хотел.

Петъчния ден стартира със закуската и панорамна обиколка на Кордоба. Обиколката включваше готическия квартал и джамията Мескита, превърната в барокова катедрала и наричана още украшение на света. Град Севиля бе следващата точка в графика ни. Панорамната обиколка на града бе съпроводена с посещение на Катедралата и еврейския квартал Санта Крус. Севиля се смята за най-красивият град в този район, което направи изживяването ни неповторимо за този ден. През града минава река Гуадалкивир, която определя и голямото речно пристанище там, датиращо от древността. Символ на този красив град е Катедралата Санта Мария де ла Седа, заемаща първо място в света, наред с кулата Ла Хиралда. След всички тези красоти отпътувахме за Гранада и там пренощувахме.

След закуска на шестия ден, екскурзоводите ни бяха подготвили обиколка до мавърския дворцов Аламбра и градините Хенералифе, където се намира лятната резиденция на Насридите. Пътуването ни включваше и разходка из централната част на града, а след това завърши с отпътуване за Аликанте, разположен на 350 км. Настанихме се в хотела и вечеряхме в Аликанте.

За седмия ден имахме пътуване към Барселона. По пътя спирахме, за да разгледаме Валенсия и нощувахме в Барселона.

Осмия ден завърши нашето приключение с последни разходки и обиколки из града и полет от летището на Барселона за България.

Тази моя екскурзия бе съпроводена с много интересни и паметни моменти, освен това бе едно страхотно изживяване в студените месеци в България и я препоръчвам на всеки решил да се разтовари покрай или след празничните дни в края на годината. Климата в Испания ще ви се отрази страхотно, миговете на разходки и докосването до толкова много места и забележителности на чужда страна, ще ви заредят с положителни емоции, а обслужването на служителите на туристическа агенция Астеа Тур, ще спомогне за цялостната пълна почивка и паметни моменти от вашите най-красиви изживявания.

Автор и снимки: Росен Цветков

Материалът и снимките са публикувани със съгласието на автора.