петък, 4 август 2017 г.

Едно вълнуващо пътешествие до остров Родос

Остров Родос е един от красивите и живописни гръцки острови, които задължително трябва да се посетят. Въпреки, че изминаха няколко месеца от моята почивка там, аз продължавам отново и отново да се връщам към дните изпълнени с много слънце, красота и истински прилючения.
Първоначално, идеята с която избрахме тази дестинация беше за няколко дни да се откъснем от забъразното ежедневие и да се отдадем на пълен релакс сред красивите златисти плажове на Егейско море. Общо взето представата ни за острова се изчерпваше едиственно с истинския смисъл на думата почивка... но колко, много сме грешали...
Именно поради тази причина бих искала да разкажа за местата, които можете да посетите по време на вашата ваканция на този вълшебен остров, и в които със сигурност ще се влюбите от пръв поглед.
Задължително трябва да започнете опознавателната си обиколка от столицата на острова – гр.Родос. Тръгнахме от хотела с автобус и първоначално разгледахме трите вятърни мелници в близост до крепостта Св. Никола, Новия пазар, обществените сгради на входа на пристанището Мандраки, някои с много впечатляваща италианска архитектура и разбира се статуите на двата елена , поставени върху колоните , върху които някога се е извисявал Родоския Колос /едно от 7-те чудеса на света/. След това продължихме към хълма Монте Смит, откъдето се откриват изключително живописни гледки към града и морския бряг, посетихме също руините на Храма на Аполон, открития Античният стадион и Амфитеатъра.
Обиколката продължи през една от многото порти на известният средновековен град Родос, или по-известен като Стария град, който е обявен от ЮНЕСКО за паметник на световното културно наследство. Разходихме се по павираните улички, до гигантските стени, под портали и колонади, през площади с фонтани . По пътя към двореца на Великия Магистър на ордена, видяхме джамията на Сюлейман Великолепни, построена през 1808 г. и турските бани от 16-ти век. Минахме покрай старинната Рицарска болница от 15-ти век, днес - Археологически музей - и покрай храма на Девата на крепостта, покровителстващ мястото от 11-ти век до днес.
На следващия ден отпътувахме за Линдос - един от трите древни града на острова. Оживеният Линдос е съхранил традиционната гръцка архитектура от миналия век , където ослепително белите селски къщи са заобиколени от кристално чиста вода. Посетихме замъка, Акропола на Атина Линдия на върха на хълма с изглед към залива "Сейнт Пол" /Свети Павел / (където Апостолът е пристигнал през 58 г. сл. Хр.) Разходката из тесните улички на селцето ни разкри красотата на традиционната архитектура на острова. На връщане спряхме в село Архангелос , за да видим древното изкуство как се изработват керамични съдове. Тук имахме и възможност да си закупим автентични керамични съдове на отлични цени.
През третия ден от нашата почовка, решихме да посетим Камирос и Филеримос. След живописно пътуване надолу по западния бряг на острова, се изкачихме до върха на хълма на древния Камирос. Археологическия обект разкрива останки от град, характерен пример за елинистината градска архитектура, с разделянето на зони на обществени и частни сгради, подредени около естествените склоновете на хълма, с типичната, наподобяваща шахматна дъска система на улиците. Обиколката ни продължи към хълма Филеримос. В горната част на хълма някога е бил разположен Ялисос (Трианда) – един от трите антични града на острова. Там посетихме манастира на Дева Мария и останките на древния Акропол Ялисос, величественият 17 –метров кръст, прочутата алея „ Голгота” , символизираща пътя на Исус Христос към кръста . На Филеримос видяхме изцяло възстановена византийска църква със стенописи от 15-ти век, както и магическия замък на родоските рицари. Храмът на Богородица Филеримска с двата си олтара е едно от най- популярните места за венчаване на двойки от различни религии.
За любителите на по-екзотичните преживявания, горещо препоръчвам екскурзията до остров Сими и манастира в Панормитис. От пристанището на гр. Родос отпътувахме с лодка и след около 2 ¼ часа, пристигнахме в един от най-девствените гръцките острови Сими. След пристигането разполагахме със много свободно време през което разгледахме старинни магазинчета в търсене на естествените морски гъби и подправки за готвене както и обядвахме с прясна риба. След обяд корабчето отплава за залива Панормитис, където се намира манастирът Св. Михаил , който през Средновековието е бил убежище на поклонници. Манастирът е завършен през 17 век, но част от сградите са построени още през 15-16 век. Той е най-важното място за поклонение в цяла Гърция. Имахме доста свободно време за плуване и разходка. След това се върнахме в Родос.
Хубавото на острова е, че при желание почиващите, за около час могат да отскочат до Мармарис, една от най-атрактивните туристически дестинации по Западното турско крайбрежие. Разположен в красив залив, градът представлява смесица от стара и нова архитектура, което му придава едно особено очарование. Направихме обиколка на града с автобус. Посетихме известния пазар на Мармарис. Имахме възможност да се насладим на типичната ориенталска кухня и атмосфера, изпихме едно „турско кафе” в едно от малките крайбрежни кафенета.